Tuesday, November 1, 2011

Makna disebalik ayat

Tuhanku, ampuni aku..
sayangi aku..
Tutuplah aib-aibku..
Angkatlah darjatku..
Berilah aku rezeki..
Berilah aku petunjuk..
Sihatkan aku..
Maafkan aku..

setiap hari sebenarnya kita membaca ayat2 ini, tp sebenarnya kita sendiri tak perasan apa yg kita mohonkan pda Allah..

Tahukah blogger2 sekalian,ini lah yg kita pohon dari Allah dalam bacaan sembahyang kita..

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)

betapa bermaknanya permohonan kita ini sekiranya kita fahami apa yg kita sebutkan.
betapa indahnya sekiranya ianya diiringi dengan keihhlasan hati..

semoga kita sama2 mendapat keberkatan dr apa yg kita lakukan.,Insyallah

1 comment: